- Autor 20YY Designers
- Praha
Spolu se změnou loga navrhujeme grafickou identitu, která si klade za cíl změnit tón instituce a její přístup ke komunikaci. Nejde pouze o design a aplikaci loga na vstupenky, plakáty a předměty muzea, ale o promyšlenou změnu zahrnující výběr fotografií a ilustrací, styl doprovodných textů, vzhled sociálních sítí. To, co jsme nazvali „změnou tónu“, je záměr pracovat jasně a srozumitelně, bez necitlivých marketingových strategií. Ideálním výsledkem naší společné práce je působit spíše jako osobní dopis – příběh, nikoli produkt. Základním motivem tohoto přístupu by měl být výběr textů z archivu a nový slogan. („Auschwitz. Not long ago. Not far away.“ slouží jako zástupný slogan a je převzat z památníku v Osvětimi. Ostatní texty jsou vybrané z materiálů Památníku Terezín.) S novým způsobem a důsledností zápisu informací pokračujeme i v praktické rovině. Jednoznačně funkční a ustálený způsob jak psát a sdělovat údaje, např. název akce, výstavy, datum, čas a forma textu pozvánky, případně programu, jsou jedním z mála neviditelných klíčů, na kterých často selhávají vizuální styly a jejich deriváty v podobě propagace. I když jde o zdánlivý detail a marginálii, tak pro dobře fungující vizuální identitu je zásadní.
Vítězný návrh číslo 02 přichází s novým logem (symbolem) v kombinaci s "klasickou" typografií, zasazenou do velmi citlivé redakční práce s textovým a obrazovým obsahem. Návrh přehodnocuje stávající logo a přináší novou "značku" rozpoznatelnou v mezinárodním kontextu. Jde o jednoduchou, ale výraznou vizuální identitu s citlivým vyvážením jednotlivých prvků. Návrh přináší také několik zásadních podnětů rozšiřujících identitu o publikační činnost a navigační systém, jenž věcně cituje budoucí architektonické rozšíření PT. Porota na návrhu dále oceňuje apel k tónu komunikace směrem k veřejnosti. Dále jednotlivé aplikace v návrhu hodnotíme velmi kladně jako ideový základ pro další rozpracování. V případě doplňkové tiskoviny (“průvodce ke vstupence”) by bylo vhodné využití spíše jako samostatně prodejné tiskoviny. Jako velmi povedené prvky porota vnímá prostorovou orientaci i reprinty historických dokumentů. Originální slogan bude vypracován ve spolupráci s Památníkem Terezín. Porota doporučuje vypracování nové série piktogramů. Porota doporučuje detailní vypracování grafického manuálu, tak aby úpravy fotografií a layouty byly jednoduše zhotovitelné třetí stranou. Design webu bude vycházet z dalšího zadaní, přičemž doporučujeme použít zkrácené “about” pro homepage, tedy využít element kalendáře až jako sekundární. Dále postrádáme integraci multilinguálního ovládání.